יום שני, 6 בפברואר 2012

חשיבותם של סמינרים

כמו שכתבתי בסיום הרשומה הקודמת, הייתי בסוף השבוע האחרון בסמינר ומבחן דרגה בג'וֹדוֹ באיטליה.
רציתי לכתוב מעט על החשיבות של סמינרים להתקדמות שלנו.
  • מפגש עם מורים בדרגה בכירה
הנקודה הראשונה היא המפגש עם מורים בכירים. בייחוד בארצנו הקטנה, שעדיין אין הרבה אנשים בעלי דרגות בכירות. המפגש עם בן אדם בדרגה בכירה, ברמה כמעט על-אנושית. תורמת המון להתקדמות שלנו. ניתן ללמוד מאנשים כאלה הרבה מאוד. הרבה פעמים הם גם ייראו אצלנו מקומות לשיפור שיכולים לשנות אותנו מקצה לקצה.
  • אימון אינטנסיבי
הנקודה השנייה זה האימון האינטנסיבי. בייחוד בסמינרים בחו"ל, או במקומות רחוקים מהבית כאשר נשארים ללון במקום. אנו מקבלים חוויה אינטנסיבית של מספר ימים בהם אנחנו משקיעים את כל כולנו באימונים. יומיים-שלושה או אף יותר שבהם אנחנו אך ורק עוסקים באימון. החוויה והשיפור מדהימים.
  • "מפגש בין תרבויות"
אנו זוכים לפגוש אנשים מדוֹג'וֹאִים אחרים, מארצות אחרות, עם סגנון אימון שונה, עם גישה אחרת, ועוד. הדבר הזה, מלבד ההנאה בלהכיר אנשים חדשים, מעשיר את האמנות שלנו ואת הראייה שלנו על הלחימה.
  • מבחן או תחרות
בדרך כלל באירועים כאלה מתקיימים מבחני דרגה, או תחרות (תלוי על איזו אמנות מדובר) - עד כמה שהנצחון לא אמור לעניין אותנו, ושהדרגה לא אמורה לשנות לנו. זו הזדמנות טובה לבחון את ההתקדמות שלנו, בעיניים אובייקטיביות של השופטים או הבוחנים. להגיע, לנסות לתת את ה-100% שלנו (ומעט הלחץ שמתווסף רק מוסיף), ולקבל חוות דעת ממורים בכירים. האם התקדמנו ברמתנו, והאם אנחנו עומדים בציפיות שלנו מעצמנו.

ונתראה בסמינר הבא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה